کارخانه: شهرک صنعتی شمس آباد، خ فروردین، پلاک 23

آدرس دفتر فروش: تهران، پاساژ امجد، پلاک 4/1

دفتر فروش: 66740901-021 | 9005-553-0912

  • 0
bg_image
ارسال شده توسط

روح الله محمدی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اگر می‌خواهید حال‌و‌هوای جدید به منزل یا محل کار خود بدهید یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تحول در دکوراسیون داخلی، تغییر در نور دکوراسیون یا نمای ساختمان است. ما در این مقاله، مزایا و معایب لاین نوری یا چراغ خطی را برای شما توضیح می‌دهیم. پس از خواندن این مقاله می‌توانید به راحتی برای نورپردازی ساختمان تازه‌ساز، که به تازگی سفت‌کاری آن انجام‌ شده است یا نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار یا نمای ساختمان تصمیمات درست و دقیق بگیرید. با سام آلومینیوم همراه باشید.  

مزایای نورپردازی لاین نوری چیست؟

نورپردازی لاین نوری یک نوع نورپردازی مدرن است که از چراغ‌های خطی، معمولاً LED، برای ایجاد نوری یکنواخت و جذاب در محیط‌های مختلف استفاده می‌کند. این چراغ‌ها در پروفیل آلومینیوم قرار می‌گیرد و انعطاف‌پذیری بالایی در طراحی ارائه می‌دهند.

در ادامه، مزیت‌های نورپردازی لاین نوری نسبت به چراغ معمولی را بررسی می‌کنیم:

 

1- توزیع نور یکنواخت

یکی از اصلی‌ترین مزایای چراغ‌ خطی توزیع یکنواخت نور در طول فضا است. طراحی افقی یا عمودی این چراغ‌ها به ایجاد نور یکنواخت در کل فضا کمک می‌کند. سایه، نقاط تاریک و نقاط اشباع از نظر نوری مسائلی است که در چراغ‌های معمولی با آن مواجه هستیم. میزان نور در یک محیط ساختمانی یکسان نیست. در اطراف منبع نور بسیار زیاد و نزدیک به اشباع و در نقاط دورتر به تاریکی می‌رود به نحوی که برای بسیاری از کارهای دقیق دیگر مناسب نیست.

توزیع نور یکنواخت به معنای توزیع نور به طور یکنواخت و یکسان در فضا است، به طوری که هیچ نقطه‌ای در فضا به طور قابل ملاحظه‌ای از بقیه نقاط تفاوت نوری نداشته باشد. در مقابل، توزیع نور موضعی به معنای تمرکز نور در نقاط خاص یا مناطق خاص از فضا است. مزایای توزیع نور یکنواخت در لاین نوری نسبت به توزیع نور موضعی در نورپردازی سنتی عبارتند از:

  • راحتی در دید:

توزیع نور یکنواخت باعث می‌شود که نقاط مختلف در فضا با یک روشنایی یکنواخت دیده شوند، که این امر می‌تواند به راحتی و راحتی بیشتر در انجام فعالیت‌ها و کارهای مختلف کمک کند.
  • جلوگیری از سایه:

توزیع نور یکنواخت می‌تواند از ایجاد سایه‌های نامطلوب در فضاهای کاری یا محیط‌های دیگر جلوگیری کند. با این حال، در توزیع نور موضعی، سایه‌های نامطلوب ممکن است به دلیل تمرکز نور در نقاط خاص ایجاد شوند. همان‌طور که می‌دانید عدم وجود سایه برای کارهایی مانند مطالعه و کارهایی دقیق بسیار مهم است.
  • افزایش راحتی بصری:

توزیع نور یکنواخت معمولاً بهترین شرایط برای راحتی بصری فراهم می‌کند، زیرا نیازی به تنظیم مداوم بین محل‌های پرنور و تاریک ندارد.
  • صرفه‌جویی در انرژی:

در برخی موارد، توزیع نور یکنواخت می‌تواند صرفه‌جویی در مصرف انرژی را بیشتر کند، زیرا انرژی به طور یکنواخت در فضا توزیع می‌شود و نیاز به نصب نورهای اضافی برای پوشش مناطق خاص کاهش می‌یابد. بنابراین، توزیع نور یکنواخت معمولاً در بیشتر موارد انتخاب بهتری برای فضاهای کاری، محیط‌های زندگی، و مکان‌های عمومی است، زیرا از ارتباط بهتری با محیط و راحتی بصری برخوردار است.
تصویری شماتیک از فضای اتاق نشیمن با نورپردازی لاین نوری

معایب لاین نوری و توزیع نور

2- طراحی انعطاف‌پذیر

طراحی انعطاف پذیری در لاین نوری به معنای ایجاد امکان انعطاف پذیری و تنوع در استفاده از لامپ‌های لاین نوری است. این امکانات اغلب با استفاده از فناوری‌های مدرن LED و سیستم‌های روشنایی هوشمند به دست می‌آید. در زیر، چند ویژگی کلیدی برای طراحی انعطاف پذیر در لاین نوری ذکر شده است:
  •  تنوع در اندازه و ابعاد:

سیستم‌های لاین نوری با ابعاد و اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند که این امکان را به شما می‌دهد تا آنها را به صورت انعطاف پذیر برای استفاده در محیط‌های مختلف به کار ببرید. از نمونه‌هایی مانند لامپ‌های رول، فرم‌های طویل و بلند، یا ماژول‌های قابل انعطاف استفاده می‌شود.
  •  تنوع در رنگ و دما رنگ:

اکثر سیستم‌های لاین نوری دارای قابلیت تنظیم رنگ و دمای رنگ هستند. این امکان به شما می‌دهد تا بسته به نیازهای محیطی خود، از رنگهای مختلف و دمای رنگ متناسب استفاده کنید. برای مثال، برای محیط‌های کاری می‌توانید از نور سرد استفاده کنید در حالی که برای محیط‌های استراحتی و راحتی، نور گرم مناسب‌تر است.
  • کنترل هوشمند روشنایی:

امکانات کنترل هوشمند به شما اجازه می‌دهد تا سطوح روشنایی، رنگ، و حتی الگوهای نوری را به صورت دقیق کنترل کنید. این امکانات معمولاً از طریق سیستم‌های کنترل از راه دور، اپلیکیشن‌های موبایل، یا سیستم‌های خودکارسازی قابل دسترسی هستند.
  • قابلیت اتصال و ترکیب:

سیستم‌های لاین نوری معمولاً از قابلیت اتصال و ترکیب با یکدیگر برخوردارند. این به شما امکان می‌دهد تا آنها را به صورت انعطاف پذیر و بر اساس نیازهای خود، به یکدیگر متصل کنید و یا ترکیب‌های مختلفی از آنها را ایجاد کنید.
  • کاربری آسان:

سیستم‌های لاین نوری باید برای استفاده آسان و قابل فهم باشند. این امر شامل نصب آسان، قابلیت تنظیم آسان، و رابط کاربری مناسب برای کنترل آنها است. با این ویژگی‌ها، سیستم‌های لاین نوری به شما امکان می‌دهند تا بصورت انعطاف پذیر و مطابق با نیازهای محیطی خود، نورپردازی کنید.

3- جلوه‌گری و طراحی زیبا

چراغ‌های خطی معمولاً دارای طراحی زیبا و جذاب هستند که می‌توانند به تزئین فضاها کمک کند و جلوه‌ای منحصربه‌فرد به آن‌ها ببخشد. همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، جلوه زیبا و شیک این نوع چراغ‌ها باعث شیک‌ شدن فضا و دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار و به صورت کلی محل نصب می‌شود. ایجاد جلوه‌های ویژه در نورپردازی هم مشخصه‌ای جذاب برای جلوه‌دهی بیشتر است. با استفاده از چراغ‌های خطی می‌توان نورپردازی‌های جذاب و متنوعی را ایجاد کرد. این نورپردازی‌ها می‌توانند در فضاهای تجاری، مسکونی و حتی در فضاهای عمومی مورد استفاده قرار گیرند. تصویری از یک مکان اداری با تم طوسی که با تعدادی لاین نوری که در سقف نصب شده است.  

4- قابلیت استفاده در فضاهای بزرگ

این چراغ‌ها به خاطر توزیع نور یکنواخت و شکل خطی‌شان، برای فضاهای بزرگ و باز مانند سالن‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها و ساختمان‌های تجاری بسیار مناسب هستند. چراغ خطی بلند صرفه‌جویی قابل توجهی در میزان مصرف برق به همراه دارد.
تصویری با لاین نوری کروی به شکل دایره و نورپردازی با آن

مزایای لاین نوری در مکان بزرگ

5- نصب آسان بعضی از مدل‌ها

به‌دلیل شکل و ابعاد خاص چراغ‌ خطی، نصب آن‌ نسبت به برخی از انواع دیگر چراغ‌ها بسیار آسان‌تر است. کار گذاشتن LED روی پروفیل چراغ خطی پیچیدگی کمی دارد و می‌توان با کمی تمرین به راحتی این کار را انجام داد. در کنار این کار، وصل کردن درایور مناسب نیز اهمیت دارد. درایور در چراغ خطی نقش تنظیم ولتاژ و جریان برای LED را به عهده دارد.

6- کاهش سایه‌زنی

طراحی افقی یا عمودی چراغ‌های خطی می‌تواند به کاهش سایه‌زنی‌های غیرمطلوب کمک کند و نور یکنواخت‌تری را ایجاد کند. وجود سایه و نقاط تاریک در طراحی نورپردازی دکوراسیون داخلی مسئله‌ای مهم به شمار می‌رود. استفاده از چراغ خطی نوری با یکنواختی مطلوب، کاهش نقطه تاریک در فضا را به همراه دارد. به طور کلی، چراغ‌های خطی با ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان می‌توانند به شکل‌های متنوع در محیط‌های مختلف استفاده شوند و به طراحی و روشنایی مناسب در این محیط‌ها کمک کنند.

7- طراحی انعطاف‌پذیر

چراغ‌های خطی به دلیل ساختار پروفیل چراغ خطی و همچنین دیفیوزر لاین نوری، امکان طراحی‌های مختلف و خلاقانه را فراهم می‌کنند. این انعطاف‌پذیری به طراحان نورپردازی این امکان را می‌دهد که الگوها، خطوط، یا حتی شکل‌های هندسی مختلف را با استفاده از نورپردازی لاین نوری ایجاد کنند. در مقالات دیگر انواع نورپردازی که با چراغ خطی امکان پذیر است توضیح داده شده است. از اینجا بخوانید.

8- تنظیم شدت روشنایی

چراغ‌های خطی اغلب دارای امکانات کنترل روشنایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد که میزان نور موردنظر خود را تنظیم کنند. این ویژگی به افراد امکان می‌دهد تا بخش‌های مختلف فضا را به‌نحو اختصاصی نورپردازی کنند. نورپردازی موضعی یکی از مهم‌ترین اصول نورپردازی خانه است. با چراغ خطی مخصوصاً از نوع آویز می‌توان آن را اجرا کرد.

9- کارایی بهتر انرژی

چراغ‌های LED به کار رفته در پروفیل چراغ خطی در «نورپردازی لاین نوری» معمولاً کارایی انرژی بالایی دارند و مصرف انرژی کمتری نسبت به چراغ‌های سنتی دارند. این به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی و کاهش اثرات منفی بر محیط‌زیست است. باید توجه داشته باشیم باتوجه به کمبود انرژی برق در کشور این مزیت بسیار مهم است.

10- عمر طولانی

چراغ‌های LED معمولاً دارای عمر طولانی‌تری نسبت به لامپ‌های سنتی هستند، که می‌تواند نیاز به تعویض کمتر و نگهداری ساده‌تر را به دنبال داشته باشد. البته باید هنگام خرید توجه داشته باشید که نوع LED که خریداری می‌کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. انواع LED که در بازار لاین نوری وجود دارد به شما وسعت انتخاب زیادی می‌دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

11- کمترین میزان حرارت تولیدی

چراغ‌های LED حرارت کمتری تولید می‌کنند که می‌تواند در کاهش بار حرارتی فضا و افزایش راحتی کاربران نقش داشته باشد. در فضاهای کوچک تولید حرارت توسط چراغ‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. به‌عنوان مثال در استودیوها و گالری‌ها به علت تعدد چراغ‌های نورپردازی با افزایش دما مواجه هستیم. برای حل این مسئله بهتر است از نورپردازی لاین نوری در معماری یا دکوراسیون داخلی بهره ببرید.

12- تنوع کاربرد

چراغ‌های خطی به دلیل طراحی خاصی که دارند در کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تنظیم شوند و در فضاهای مختلف نصب شوند. پروفیل چراغ‌های خطی به سه نوع کلی از نظر نصب تقسیم می‌شوند: توکار و روکار و آویز

  • چراغ خطی توکار

این نوع چراغ‌ها معمولا با کناف و در هنگام ساخت و ساز نصب و راه‌اندازی می‌شوند. چراغ‌ خطی توکار معمولا دارای لبه است و این لبه‌ها روی دیوار، سقف یا کناف می‌افتد. این نوع چراغ‌ها معمولا در نام خود مشخص هستند مثلا عنوان لبه‌دار دارند یا در قسمت چراغ خطی توکار دسته‌بندی می‌شوند.

  • چراغ خطی روکار

این نوع چراغ‌های خطی همان‌طور که مشخص است روی دیوار یا سقف نصب می‌شوند. کدهای این نوع چراغ خطی SL23، SL33 و یا SL43 است.
  • چراغ خطی آویز
چراغ‌های خطی آویز شبیه لوستر یا لامپ‌های معمولی به سقف وصل می‌شود و معمولا با دو سیم که در دو سمت پروفیل قرار می‌گیرند از سقف آویزان می‌شوند.

مشاهده انواع پروفیل لاین نوری سام آلومینیوم

 

معایب لاین نوری چیست؟

لاین‌های نوری یا چراغ‌های خطی معمولاً برای بسیاری از کاربردها که در بالا اشاره شد بسیار مناسب هستند اما با اینکه نورپردازی لاین نوری دارای مزایای فراوانی است، اما مانند بسیاری از تجهیزات و ابزارآلات معایبی را به همراه دارد. پرداختن به معایب لاین نوری می‌تواند کمک شایانی در انتخاب ما داشته باشد. در ادامه معایب نورپردازی چراغ خطی را با هم بررسی می‌کنیم و بعد از بررسی نکاتی را یادآور خواهیم شد تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. برخی از معایب چراغ‌های خطی عبارتند از:

1- هزینه ابتدایی نورپردازی لاین نوری

نصب چراغ‌های خطی و سیستم کنترل ممکن است هزینه ابتدایی بالایی داشته باشد. این می‌تواند به‌عنوان یک معیار مهم در انتخاب نورپردازی لاین نوری مدنظر قرار بگیرد. البته همواره نورپردازی زیباتر، دکوراسیون شیک‌تر و خانه‌ای مجلل‌تر هزینه‌ای مضاعف در‌بر‌دارد. در این مورد توصیه می‌شود درصورتی که می‌خواهید نورپردازی مدرن و زیبایی داشته باشید، بالاخره باید هزینه آن را نیز پرداخت نمایید. یادآور می‌شویم که هزینه نورپردازی چراغ خطی در مقایسه با سایر هزینه‌های ساخت و ساز بسیار کمتر ولی تأثیرگذارتر است. این نورپردازی روشنایی خاصی به فضا می‌دهد و آخرین مرحله از ساخت‌وساز است لذا تأثیر شگرفی در زیبایی ساختمان دارد.

2- محدودیت در شکل‌ها و اندازه‌های پروفیل‌های لاین نوری

چراغ‌های خطی معمولاً به شکل بلند و باریکی طراحی شده‌اند، به این معنی که در طراحی و انتخاب مکان برای نصب آن‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد. چراغ خطی می‌تواند تنها در فضاهای بلند و باریک مناسب باشد و در فضاهای کوچک‌تر یا با طراحی‌های خاص مشکلات ایجاد کند. برخی از مدل‌های چراغ خطی ممکن است در مورد اندازه یا شکل محدودیت‌هایی داشته باشند که ممکن است با نیازهای خاص مکان تطابق نداشته باشند. به‌عنوان مثال در دکوراسیون شما برشی به اندازه سه‌و‌نیم سانت دارید و در بازار به این اندازه نمی‌توانید پروفیل چراغ خطی پیدا کنید. برای حل این مسئله بهتر است قبل از اجرای دکوراسیون و کنده‌کاری‌های لازم، سایزهای مناسب پروفیل لاین نوری را استعلام بگیرید تا نورپردازی لاین نوری به بهترین شکل ممکن اجرا شود.  

3- مصرف انرژی

برخی از چراغ‌های خطی به دلیل از دست‌دادن نور یا به علت استفاده از فناوری‌های قدیمی‌تر ممکن است مصرف انرژی بالایی داشته باشند. اما با‌توجه به پیشرفت‌های فناوری نورپردازی، چراغ‌های خطی با مصرف انرژی کمتر و بازدهی بالاتر نیز در دسترس هستند. البته مصرف بهینه لاین نوری کاملا به LED مورد استفاده در چراغ بستگی دارد.

4- تأثیرات سایه‌زنی

اگر طراحی و استفاده از لاین نوری دقیق و درست نباشد ممکن است سایه‌زنی‌های نامطلوبی ایجاد کنند. این موضوع در برخی مواقع در فضاهای روشنایی مزاحمتی برای افراد ایجاد می‌کند.

5- نیاز به مراقبت و تعمیرات منظم

چراغ‌های خطی باید به صورت منظم بازبینی و تعمیر شوند تا عمر مفید آن‌ها افزایش یابد. این نیاز به مراقبت ممکن است هزینه و زمان بیشتری را طلب کند.

6- دشواری تعمیر و نگهداری

نصب و تعمیر چراغ‌های خطی معمولاً پیچیده‌تر و زمان‌برتر است. این موضوع به طراحی و مکان نصب آن‌ها بر می‌گردد. همچنین، اگر یک بخش از چراغ خطی خراب شود، تعمیر آن ممکن است سخت‌تر باشد و نیاز به جابجایی کل چراغ داشته باشد. برخی از سیستم‌های چراغ خطی ممکن است دارای قطعات داخلی پیچیده باشند که تعمیر و نگهداری آن‌ها را سخت کرده و نیاز به تخصص فنی داشته باشد؛ به‌عنوان مثال در لاین نوری از درایور LED و همچنین LED با تکنولوژی SMD استفاده می‌شود. این که درایور استفاده‌شده تا چند متر از ال‌ای‌دی را می‌تواند پوشش دهد نکته‌ای است که باید به آن توجه داشت.

7- نوسانات بازار و تأثیرات آن

قیمت تکنولوژی‌های نورپردازی و LED ممکن است تحت تأثیر نوسانات بازار قرار گیرد که ممکن است به نوسان هزینه‌ها منجر شود. باتوجه به این موضوع، یکی از مباحث بسیار مهم در LED نوسانات برق است که گاهی موجب سوختن LED می‌شود.

8- نیاز به نصب حرفه‌ای

چراغ‌های خطی نیاز به نصب حرفه‌ای دارند. عدم تخصص کافی در نصب می‌تواند مشکلاتی برای نصب و  تنظیمات ایجاد‌ کرده و باعث کاهش بهره‌وری و ضعف عملکرد نورپردازی شود. چراغ‌های خطی به سه نوع آویز، توکار و روکار تقسیم می‌شوند. هر یک از این چراغ‌های خطی ظرافت‌های خاص خود را در هنگام نصب به‌دنبال دارند؛ به‌عنوان مثال:
  • در نصب لاین نوری آویز، ظرافت در سیم‌کشی و محکم‌بودن آویزها نکته‌ حساس و مهمی است.
  • در لاین نوری توکار تراشیدن دیوار یا کناف به اندازه پروفیل آلومینیوم بسیار مهم است.
  • در نورپردازی لاین نوری روکار ظرافت و پنهان‌کردن درایور و دقت بسیار مهم است.

9- تأثیر حرارت بر عمر LED

حرارت محیط ممکن است بر عمر LED‌ها تأثیر بگذارد. در محیط‌های با دماهای بالا، عمر LED ممکن است کاهش یابد. برای حل این مسئله، از آلومینیوم در ساختار لاین نوری بهره‌گرفته‌ شده است. نکته:درصورتیکه از پروفیل سیلیکونی برای لاین نوری استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که در میان‌مدت LED نسبت به پروفیل آلومینیوم عمر کمتری دارد.  

مزایای لاین نوری
معایب لاین نوری
1. توزیع نور یکنواخت
1. هزینه ابتدایی نورپردازی لاین نوری
2. طراحی انعطاف‌پذیر
2. محدودیت در شکل‌ها و اندازه‌های پروفیل‌های لاین نوری
3. جلوه‌گری و طراحی زیبا
3. مصرف انرژی
4. قابلیت استفاده در فضاهای بزرگ
4. تأثیرات سایه‌زنی در طراحی و نصب اشتباه
5. نصب آسان بعضی از مدل‌ها
5. نیاز به مراقبت و تعمیرات منظم
6. کاهش سایه‌زنی
6. دشواری تعمیر و نگهداری
7. طراحی انعطاف‌پذیر
7. نوسانات بازار و تأثیرات آن
8. تنظیم شدت روشنایی
8. نیاز به نصب حرفه‌ای
9. کارایی بهتر انرژی
9. تأثیر حرارت بر عمر LED
10. عمر طولانی
11. کمترین میزان حرارت تولیدی
12. تنوع کاربرد

جمع‌بندی مزایا و معایب لاین نوری 

چراغ‌های خطی و چراغ‌های معمولی هر کدام ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند. انتخاب بین این دو نوع چراغ بستگی به نیاز و انتظار شما دارد. این که به صورت مشخص گفته شود که چراغ معمولی به هیچ وجه مناسب نیست و چراغ خطی بهترین گزینه است و یا برعکس، تحلیل نادرستی است. همان‌طور که در این مقاله هم خواندید هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. با‌توجه به مطالب گفته شده احتمالاً شما هم تأیید می‌کنید که بسیاری از موارد مطرح‌شده را نمی‌توان به‌عنوان عیب و نقص در نورپردازی لاین نوری در نظر‌ گرفت. زیرا هر گزینه برای نورپردازی هزینه خود را دارد وقتی شما ترجیح می‌دهید که نورپردازی زیبا و مدرن داشته باشید قاعدتا نسبت به یک نورپردازی معمولی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. لذا هزینه نسبی بیشتر، نقص محسوب نمی‌شود. در بسیاری از موارد، هر انتخابی دارای مزایا و معایب خود است. تصمیم‌گیری بین گزینه‌های مختلف معمولاً به عوامل متعددی مانند نیازها، شرایط محیطی، بودجه، سلیقه شخصی، و تفاوت‌های فنی مربوط می‌شود.

جمع‌بندی مزایای چراغ خطی

به صورت خلاصه از جمله مزایای چراغ خطی یا لاین نوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: توزیع نور یکنواخت به علت منبع نور گسترده و همچنین وجود دیفیوزر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی به علت استفاده از LED با تکنولوژی SMD که فناوری نو در این زمینه است؛ از طرفی طرح‌های بسیار جذاب و شیک لاین نوری؛ که از جمله مزایای منحصربه‌فرد آن محسوب می‌شود.

جمع‌بندی معایب لاین نوری

یکی از معایب لاین نوری می‌تواند قیمت آن نسبت به چراغ‌های معمولی باشد. گرچه شما در چراغ معمولی در یک قسمت از فضا نور اشباع‌شده و غیریکنواخت دارید ولی قیمت پایین‌تری دارد. یکی دیگر از معایب لاین نوری که خانواده‌ها و افرادی که می‌خواهند از لاین نوری استفاده کنند بیان می‌کنند این است که نصب لاین نوری مثل چراغ عادی فقط بستن چراغ به سرپیچ نیست بلکه نصب حرفه‌ای و سیم‌کشی لازم دارد. لذا در نصب لاین نوری پیچیدگی‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را مورد توجه قرار داد. البته در نصب لاین نوری روکار و چراغ خطی آویز کار کمی راحت‌تر است. ولی به هر حال این معایب لاین نوری در مقایسه با چراغ معمولی وجود دارد.  

نتیجه‌گیری مزایا و معایب چراغ خطی

با‌توجه به توضیحات ارائه‌شده در مورد «مزایا و معایب لاین نوری» و همچنین تفاوت‌ها در کاربردهای مختلف و نیازهای روشنایی متفاوت در محیط‌های مختلف نتایج خوبی می‌توانیم بگیریم. تعیین نوع مناسب چراغ خطی باید با توجه به اهداف روشنایی و طراحی دکوراسیون داخلی انجام شود.

شرکت سام آلومینیوم، یکی از تولیدکنندگان پروفیل‌های عمومی و اختصاصی آلومینیومی از جمله انواع پروفیل چراغ خطی است. ارائه مشاوره و خدمات عالی در زمینه نصب و مونتاژ چراغ خطی در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی نیز از جمله خدمات این شرکت است. شما می‌توانید با انتخاب مناسب چراغ خطی نمای زیبایی را به دکوراسیون داخلی محل کار یا سکونت خود بدهید.

برچسب‌ها

اشتراک‌ گذاری

  1. تقوی

    17 دی 1402

    باسلام وخداقوت. ممنون ازتوضیحات ارزندتون

    1. روح الله محمدی

      18 دی 1402

      سلام و عرض ادب از توجه جنابعالی بسیار سپاسگزاریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست‌های مرتبط