کارخانه: شهرک صنعتی شمس آباد، خ فروردین، پلاک 23

آدرس دفتر فروش: تهران، پاساژ امجد، پلاک 4/1

دفتر فروش: 66740901-021 | 9005-553-0912

  • 0
bg_image
ارسال شده توسط

روح الله محمدی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرح لاین نوری کناف یکی از مدرن‌ترین و زیباترین انواع طراحی نورپردازی داخلی است که از کناف در سقف و دیوار استفاده می‌کند تا چراغ‌های خطی را به زیبایی هر چه تمام‌تر در فضا جای دهد.

این نوع نورپردازی معمولاً نور نرم و یکنواخت به فضا می‌بخشد و می‌تواند جلوه‌‌ای شیک و مدرن به اتاق یا فضای داخلی منزل یا محل کار بدهد. وجود دیفیوزر در لاین نوری نیز باعث آرامش در فضا و ایجاد نور نرم می‌شود. با سام آلومینیوم همراه باشید و با طرح‌های لاین‌های نوری کناف آشنا شوید.

آشنایی با طرح لاین نوری کناف

لاین نوری کناف، عبارتی است که در هنگام استفاده از چراغ خطی یا چراغ لاین حتما شنیده‌اید. اگر دکوراسیون ویژه‌ای برای منزل یا محل کار خود ترتیب داده باشید؛ حتماً عنوان کناف را زیاد شنیده‌اید. طرح لاین نوری کناف به‌عنوان طرح چراغ خطی توکار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در این مقاله دسته‌بندی کاملی از چراغ‌های خطی ارائه می‌دهیم و به صورت کامل در مورد کناف و نحوه به کارگیری چراغ لاین در کناف توضیح خواهیم داد.

انواع طرح لاین نوری کناف

لاین نوری کناف می‌تواند در انواع مختلفی طراحی شود، باتوجه به سلیقه شما و نیازهای نورپردازی فضایی که برای اجرای لاین نوری کناف در نظر دارید. در زیر، نمونه‌هایی از انواع طرح‌های لاین نوری کناف را معرفی و بررسی می‌کنیم.

1) لاین نوری کناف به‌صورت خطی ساده

این چراغ خطی کناف یکی از ساده‌ترین طرح‌هاست که لاین نوری کناف را به صورت خطی در سقف یا دیوار نصب می‌کند. این طرح معمولاً به‌عنوان یک روش زیبا برای نورپردازی یک فضای معمولی مورد استفاده قرار‌می‌گیرد. برای این نوع اجرا شما می‌توانید از چراغ‌های تک‌لاین تا پنج‌لاین استفاده نمایید.

طرح ساده لاین نوری کناف

2) طرح زیگ‌زاگ یا موج

در این طرح، لاین نوری به‌صورت یک الگوی زیگ‌زاگ یا موجی در سقف یا دیوار نصب می‌شود. این الگوهای منحصربه‌فرد می‌توانند به فضا زیبایی و حرکت اضافه کنند. در صورتی که با نورپردازی می‌خواهید انرژی بیشتری را به فضا ببخشید از طرح چراغ خطی کناف به صورت موج یا زیگزاگ استفاده نمایید.

طرح زیگزاگی لاین نوری کناف

3) لاین نوری با فرم هندسی

لاین نوری کناف می‌تواند با ایجاد فرم‌های هندسی مختلفی در فضا طراحی شود. این شامل مثلث‌ها، مربع‌ها، دایره‌ها یا شکل‌های خاص دیگر می‌شود. در این طرح هندسی چراغ خطی شما شدت روشنایی بیشتری دارید؛ زیرا نور اضلاع شکل هندسی با یکدیگر همپوشانی داشته و نور بیشتری را ساطع می‌کند.

اشکال هندسی برای نورپردازی موضعی بسیار مناسب است. نورپردازی روی میز جلسات، میز ناهارخوری، قفسه‌های کتابخانه و یا در سالن کارخانه‌هایی که روی خط تولید نور بیشتری نیاز دارد این نوع نورپردازی توصیه می‌شود.

مشاهده و خرید انواع پروفیل لاین نوری در مدل‌های مختلف از سام آلومینیوم

  طرح هندسی لاین نوری کناف

4) لاین نوری پنهان

در این طرح، نورپردازی کناف به‌طور پنهانی در سقف یا دیوار جای‌گرفته و نور به طور غیرمستقیم از زیر سقف یا دیوار منعکس می‌شود.

این نوع نورپردازی اغلب یک جلوه نرم و متمرکز به فضا می‌بخشد. پنهان‌کردن پروفیل لاین نوری به دو روش انجام می‌شود: اول با کناف، دوم با پروفیل چراغ خطی.

لازم به توضیح است که در روش اول پروفیل در زاویه‌ای که دیده نمی‌شود پنهان می‌شود و در روش دوم طراحی پروفیل لاین نوری به شکلی است که نور را به صورت غیرمستقیم ساطع می‌کند.

نورپردازی پنهان لاین نوری کناف

5) لاین نوری با تنظیم شدت نور

بسیاری از لاین نوری‌های کناف دارای قابلیت تنظیم شدت نور هستند؛ به این معنی که می‌توانید شدت نور را تغییر دهید. این امکان به شما اجازه می‌دهد نور را برای مواقع مختلف یا ایجاد اثرات نوری خاص تنظیم کنید. با‌توجه به تجهیزات نصب‌شده این اختیار به شما داده می‌شود که با کلید، ریموت کنترل یا تلفن همراه خود نسبت به کنترل شدت نور اقدام نمایید.

طراحی هندسی لاین نوری کناف

6) ترکیب با دیگر نورپردازی‌ها

لاین نوری کناف را می‌توان با سایر انواع نورپردازی مثل اسپات‌های روکار، چراغ مگنتی، چراغ وال‌واشر و یا چراغ‌های دیگر ترکیب کرد تا یک تجربه نوری چندلایه و جذاب ایجاد شود.

طرح لاین نوری کناف با چراغ مگنتی

 

آشنایی با انواع لاین نوری به همراه عکس

عناصر اصلی طرح لاین نوری کناف

در اجرای طرح چراغ خطی کناف عناصر مختلفی وجود دارد که در کنار هم طراحی نورپردازی جذاب داخلی و محوطه را به ارمغان می‌آورد.

این عناصر عبارت‌اند از: کناف، پروفیل لاین نوری، دیفیوزر چراغ خطی، یراق‌آلات لاین نوری مانند پایه و فنر چراغ خطی و...، LED، سیم‌کشی و همچنین کنترلر نور که می‌تواند شدت روشنایی یا نوع رنگ آن را تنظیم کند. نحوه کنترل نور چراغ خطی بستگی به نوع طراحی آن دارد.

1) ال‌ای‌دی لاین نوری

این چراغ با تراکم 120، 160 و 240 در بازار موجود است و شما می‌توانید در دو مدل زیر برق شهر یا ال‌ای‌دی که با ولتاژ برق شهر کار می‌کند را تهیه کنید. ال‌ای‌دی به ازای هر متر 20‌وات توان دارد و 1600 لومن نور از خود ساطع می‌کند. ال‌ای‌دی لاین نوری کناف

2) پایه و فنر چراغ خطی

برای اجرای انواع طرح‌های لاین نوری کناف پایه و فنر از لوازم اصلی به شمار می‌رود. لقمه در وسط و دو فنر در کنار آن قرار می‌گیرند. فنرها در دو طرف لقمه پروفیل را محکم به کناف متصل می‌کنند.   فنر لاین نوری کناف

3) دیفیوزر لاین نوری

همه پروفیل‌های لاین نوری با دیفیوزر همنشین هستند. دیفیوزر باعث عدم خیرگی نور ساطع‌شده می‌شود. دیفیوزر انواع مختلفی دارد که می‌توانید با تمام انواع دیفیوزر در اینجا به صورت مفصل آشنا شوید.

دیفیوزر لاین نوری کناف

4) درایور لاین نوری

وظیفه درایور تبدیل جریان و ولتاژ برق شهر به ولتاژ و جریان مورد نیاز ال‌ای‌دی است. درایور باتوجه به طراحی و ساخت خود مقدار مشخصی از متراژ ال‌ای‌دی را پاسخ می‌دهد.

درایور لاین نوری کناف

5) درپوش چراغ خطی

درپوش لاین نوری به دو طرف پروفیل لاین نوری متصل می‌شود. برای نگهداری و همچنین جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل پروفیل درپوش چراغ خطی بسیار مفید است. درپوش‌های لاین نوری با توجه به پروفیل طراحی متفاوتی دارند.

درپوش لاین نوری کناف

طراحی و شکل‌بندی طرح چراغ خطی کناف

در شکل‌بندی طرح لاین نوری کناف طراحی چراغ خطی کناف می‌تواند بسیار متنوع باشد. می‌توانید طراحی لاین نوری را به شکل مستطیلی، مربعی، مثلثی و غیره در طرح‌های مختلف ایجاد کنید تا با سلیقه و سبک موردپسندتان فضای داخلی و محوطه را طراحی نمایید.

این نوع نورپردازی معمولاً در اتاق‌های نشیمن، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و فضاهای دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد تا جلوه‌ی مدرن و جذابی به آن‌ها بدهد.

توصیه بسیار مهم در طراحی کناف برای لاین نوری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام طراحی به عنوان کارفرما یا طراح باید مدنظر قرار دهید عرض و ارتفاع پروفیل چراغ خطی است.

به عنوان مثال افراد زیادی هستند که برش‌های کناف را انجام می‌دهند بعد به دنبال پروفیل مناسب اندازه برش، روزها معطل می‌شوند. توصیه‌ ما به شما این است که در مقاطع استاندارد آن برش انجام شود. فرمول بسیار مهمی که این جا برایتان می‌گوییم این است که بهتر از حدود مضرب 1.5‌سانتی‌متر باشد. ولی دقیق آن را می‌توانید از کاتالوگ لاین نوری ببینید.

نکته کاربردی اجرای طرح لاین نوری کناف

یکی از مواردی که معمولا کارفرما توجه کمتری دارد ایجاد فضایی برای قطعات الکترونیکی چراغ خطی است. در اینگونه موارد طراح یا اجراکننده با کارفرما اختلاف نظر پیدا می‌کنند.

توضیح این که در صورتی که شما لاین نوری با ولتاژ کمتر از 220 استفاده می‌کنید، باید از درایور استفاده کنید. اگر در کناف چنین محلی برای پنهان‌کردن سیم‌ها، اتصالات و همچنین درایور در نظر‌گرفته نشود معمولا کار با خطا مواجه می‌شود.

البته برخی از پروفیل‌های لاین نوری مثل SL242 یا به صورت کلی پروفیل چراغ خطی آویز، معمولاً جایی برای پنهان‌کردن درایور وجود دارد. ولی در مقاطع چراغ خطی که چنین مشخصه‌ای را ندارند باید در کناف، سقف یا دیوار جایی را برای آن در نظر گرفت.

انتخاب پروفیل مناسب، از نکات اجرای لاین نوری کناف

انتخاب پروفیل آلومینیوم مناسب برای چراغ خطی کناف بستگی به میزان نیاز محیط به نور، استفاده و شکل داخلی موردنظر دارد. مشاوره با یک مرکز تخصصی و تولیدکننده لاین نوری را به شما توصیه می‌کنیم.

این مرکز باید بتواند در زمینه نورپردازی یا طراحی داخلی به انتخاب مناسب‌ترین پروفیل کمک کند. تجربیات و راهنمایی‌های مشاورین در این زمینه می‌تواند علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها شما را در انتخاب پروفیل مناسب چراغ خطی و همچنین ایجاد نورپردازی با کیفیت عالی در محل زندگی‌تان رهنمون سازد.

طرح چراغ خطی کناف در مقیاس‌های مختلفی وجود دارد. گاهی برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که اگر عنوان کناف در پروفیل لاین نوری ذکر شده باشد؛ به آن چراغ خطی، چراغ خطی کناف گفته می‌شود در‌حالی‌که این طور نیست.

به‌عنوان مثال در پروفیل لاین نوری با کد SL17 با عنوان تک‌لاین لبه‌دار ریلی کنافی شناخته می‌شود. اگر کناف ما از ارتفاع کمتری برخوردار باشد می‌توانیم از کد SL11 استفاده کنیم که ریل کم‌عمق‌تری دارد. برای کد SL231 هم همین توضیح صدق می‌کند. زیرا در‌صورتی‌که کناف اجازه کار به شما بدهد می‌توانید از SL22 یا SL23 استفاده نمایید.

مزایای طرح لاین نوری کناف

یک روش زیبا و مدرن برای نورپردازی فضاهای داخلی طرح چراغ خطی کناف است. این نوع نورپردازی به‌وسیله نصب نورپردازی خطی در سقف یا دیوارهای کناف انجام می‌شود و ایجاد یک طراحی نوری جذاب و اثربخش را امکان‌پذیر می‌سازد. در ادامه، نتایج و مزایای مهم استفاده از لاین نوری کناف را می‌توانید مطالعه کنید:

جلوه‌ی زیبا و مدرن

لاین نوری کناف به فضا ظاهری مدرن و شیک می‌دهد. این نوع نورپردازی می‌تواند به ارتقاء نما کلی فضا کمک کند.

طرح مدرن لاین نوری کناف

نور یکنواخت و نرم

لاین نوری کناف معمولاً نوری یکنواخت و نرم ایجاد می‌کند که به ایجاد محیطی آرام و معطوف کمک می‌کند.

پنهان کردن سیم‌ها و اتصالات

از آنجا که نورپردازی به‌طور پنهانی درون کناف انجام می‌شود، اتصالات و سیم‌ها پنهان می‌شوند و فضا به طراحی ساده‌تر و منظمی دست می‌یابد.

قابلیت تنظیم شدت نور

بسیاری از لاین‌های نوری کناف دارای قابلیت تنظیم شدت نور هستند که به شما امکان می‌دهند نور را برای مواقع مختلف تنظیم کنید.

انواع طراحی‌ها و شکل‌بندی‌ها

لاین نوری کناف به شما انعطاف بالایی در انتخاب طرح‌ها و شکل‌بندی‌ها می‌دهد. می‌توانید از طرح‌های مختلف متناسب با سلیقه و استایل داخلی خود استفاده کنید.

ترکیب با دیگر نورپردازی‌ها

می‌توان لاین نوری کناف را با سایر نورپردازی‌ها مثل چراغ‌های روکار یا اسپات‌ها ترکیب کنید تا به تنوع و چشم‌انداز مناسب برسید.

در نتیجه، لاین نوری کناف یک گزینه جذاب برای نورپردازی فضاهای داخلی است که می‌تواند به طراحی شما جلوه‌ای مدرن و زیبا بدهد و همچنین به ایجاد نورپردازی عالی برای دکوراسیون داخلی شما کمک کند.

نتیجه‌گیری طرح لاین نوری کناف

باتوجه به مطالب گفته‌شده انواع طرح لاین نوری کناف را مشاهده کردید و با ترکیب مختلف این طرح‌ها و انواع چراغ‌ها آشنا شدید. به‌راستی چراغ خطی کناف می‌تواند برای ایجاد تنوع و خلاقیت در نورپردازی فضا کمک کند. به خاطر داشته باشید که برای انتخاب بهترین «طرح لاین نوری کناف» برای فضای خود، مشورت با یک متخصص نورپردازی یا طراح داخلی می‌تواند مفید باشد. 

شرکت سام آلومینیوم، یکی از تولیدکنندگان پروفیل‌های عمومی و اختصاصی آلومینومی از جمله انواع پروفیل چراغ خطی است. ارائه مشاوره و خدمات عالی در زمینه نصب و مونتاژ چراغ خطی در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی نیز از جمله خدمات این شرکت است. شما می‌توانید با انتخاب مناسب پروفیل چراغ خطی نمای زیبایی را به دکوراسیون داخلی محل کار یا سکونت خود بدهید.

اشتراک‌ گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست‌های مرتبط